داستان کوتاه جت و ایرباس

داستان کوتاه جت و ایرباس

ایرباس ۳۸۰ در حال عبور از اقیانوس اطلس بود. این هواپیما به‌طور مداوم با سرعت ۸۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳۰۰۰۰ پا پرواز می‌کرد تا آن‌که ناگهان یک جت یورو فایتر با Tempo Mach 2 ظاهر شد!!
سرعت خلبان جنگنده‌ی جت کاهش یافت، در کنار ایرباس پرواز کرد و با رادیو از خلبان هواپیمای مسافربری پرسید: ایرباس، پرواز خسته‌کننده است، این‌طور نیست؟ حالا یه نگاه به این‌جا بنداز! او جت ​​خود را وارونه کرد، شتاب گرفت، دیوار صدا را شکافت، به‌سرعت به ارتفاع گیج‌کننده‌ای رسید و سپس تقریبا تا سطح دریا در شیرجه‌ای نفس‌گیر فرود آمد.
او دوباره کنار ایرباس چرخید ​​و پرسید: خوب، چطور بود؟
خلبان ایرباس پاسخ داد: بسیار چشمگیر بود، اما حالا شما نگاه کنید!
خلبان جت، ایرباس را تماشا می‌کرد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و به پرواز مستقیم با همان سرعت ادامه می‌داد. پس از ۱۵ دقیقه، رادیوهای خلبان ایرباس روشن شد: خوب، چطور بود؟
خلبان جت که گیج شده بود پرسید: چه کردی؟
خلبان ایرباس خندید و گفت: بلند شدم، پاهایم را دراز کردم، برای استفاده از دستشویی به عقب هواپیما رفتم، سپس یک فنجان قهوه و یک شیرینی شکلاتی خوردم. یادت باشه وقتی جوان هستی، سرعت و آدرنالین، عالی به‌نظر می‌رسه. اما با افزایش سن و عاقل شدن می‌آموزی که راحتی و آرامش مهمتره، بچه جون. این را S.O.S می‌نامند: کندتر، پیرتر، اما باهوش‌تر (Slower, Older ,Smarter). یه روز متوجه می‌شی که وقت آن رسیده  که سرعت خود را کم کرده و از بقیه‌ی سفر لذت ببری!!

 

نگاره: De Visu (Shutterstock.com)
گردآوری: فرتورچین

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده