داستان کوتاه برای شروع هرگز دیر نیست

داستان کوتاه برای شروع هرگز دیر نیست

«جیم کری» بازیگر برجسته‌ی سینما، در شروع کارش با مشکلات مختلفی روبه‌رو شد. او می‌گوید: وقتی احساس کرد که می‌خواهد از رویایش دست بکشد، به یاد «رادنی دنجر فیلد» افتاد که قبل از رسیدن به اوج موفقیت در کارش، چندین دهه تلاش کرده بود.
«کری» می‌گوید: پانزده سال در باشگاه‌ها فعالیت کردم، ولی تنها موضوعی که به آن فکر می‌کردم، این بود که «رادنی» در سی سالگی کارش را از دست داد، اما در دوران چهل سالگی دوباره به روی صحنه برگشت. او کار بزرگی انجام داد و ثابت کرد که در تجارتی که همیشه به جوان‌ها بها می‌دهد، هرگز برای اثرگذاری دیر نیست. ممکن است مجبور شوید برای مدتی دست از تلاش بردارید، اما رویای‌تان باید همچنان استوار باقی بماند. نباید همین‌طور دست روی دست بگذارید. ممکن است زمان هرگز برای رسیدن به آرزوی‌تان عالی نباشد. از این رو، چه بهتر که از همین حالا شروع کنید. در غیر این صورت، در سال آینده یک سال پیرتر شده‌اید، اما هیچ قدمی برای رسیدن به خواسته‌های‌تان برنداشته‌اید.

 

نکته: شایع‌ترین عذر و بهانه برای دنبال کردن یک رویا، موضوع زمان است. بعضی‌ها می‌گویند خیلی زود است. آن‌ها برای این‌که دنبال رویای خود بروند، منتظر اجازه باقی می‌مانند، اجازه‌ای که تنها خود آن‌ها باید آن را به خود بدهند. «پرل باک» نویسنده‌ی نامدار می‌گوید: جوان به این دلیل که خیلی نمی‌داند که محتاط و دوراندیش شود، همواره می‌خواهد از غیر ممکن، ممکن بسازد و این کار را می‌کند. بعضی دیگر فکر می‌کنند برای آن‌ها خیلی دیر است که رویای‌شان را تحقق بخشند و در نتیجه تسلیم می‌شوند.

 

برگرفته از کتاب نیم کیلو باش ولی مرد باش!، نوشته‌ی سعید گل محمدی.
نگاره: Richard Shotwell (apnews.com)
گردآوری: فرتورچین

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده